Ingin Sekali Aku...

Tuesday, March 30, 2010


Ingin sekali aku
Menjadi si buta
Yang memelihra pandangan daripada yang haram

Ingin sekali aku
Menjadi si tuli
Hanya kerana menjaga 
Nikmat pendengaran sebaiknya
Daripada mendengar kata-kata nista
Daripada membiarkan hati terbelai dengan madah-madah melalaikan
Yang membawa aku jauh dari DIA..

Ingin sekali aku
Menjadi si bisu
Biar mulut terkunci
Andai yang ingin diluahkan
Hanya bakal mengundang dosa percuma

Ingin sekali aku
Menjadi si kudung
Hanya kerana menjaga
Panjangnya tangan untuk mengambil hak orang lain
Panjangnya tangan untuk menyentuh yang belum halal untuk disentuh

Ingin sekali aku
Menjadi si lumpuh
Dari menjejaki jalan-jalan 
Yang membuka luas laluan ke neraka
Yang bikin syaitan melonjak suka

Ingin sekali aku
Merealisasikan apa yang aku inginkan....


0 comments:

Post a Comment

Lokasi Pelawat

Kongsi