Surat buat diriku

Sunday, March 21, 2010




Bismillaahirrohmaanirrohiim.Alhamdulillah hari ini 21 Mac 2010, genap usiaku 21 tahun. Pertambahan usia kali ini benar-benar mematangkanku.

Setelah beberapa mehnah yang telah Allah beri kepadaku, aku merasakan betapa banyak dosa yang telahku lakukan. Walau lewat ku sedari, semuanya adalah kaffarah dan peringatan Allah SWT kepadaku setelah betapa banyak dosa yang ku lakukan sama ada dalam keadaan sengaja, tidak sengaja, terpaksa atau separa paksa.Alhamdulillah kerna diri ini pernah melalui proses2 tarbiyyah daripada kakak2 naqibah, sahabat-sahabat seperjuangan dan sahabat-sahabat karib dan juga masyarakat sekeliling. Thank you Allah atas nikmat ini! Aku terfikir, bagaimana jika Allah tidak pernah berikan aku nikmat merasai tarbiyyah, adakah aku dapat sedar sebegini? Segalanya mungkin dengan izin-Nya. Namun, tarbiyyah ini lebih meneguhkan jiwaku yang rapuh.

Genap usia 21 tahun, inilah masanya, dan aku harap Allah meredhai pilihan ini untukku menjadi sebenar-benar Srikandi atau Mujahidah Islam. Sungguh,terlalu banyak pembaziran masa, pemungkiran janji yang telah ku lakukan. Ya Allah, betapa hambaMu ini zalim terhadap dirinya sendiri! Ampuni aku ya Allah..


Ya Allah,
Betapa agung rahmat-Mu
Buatku
HambaMu yang berdosa

Kerna Kau Maha Penyayang lagi Maha Pengampun
Kau detikkan hati ini 
Agar aku sedar jauhnya diriku dariMu
Agar aku sedar zalimnya diriku

Kini
Ku ikatkan semula janji kepadaMu
Kewujudanku hanya untukMu
Kehidupanku mengharap redhaMu
Rela ku hapus kepentingan nafsu
Sebagai pembuktian
Cinta untukMu

Ya Allah
Bantuku penuhi janji ini
Pegang hatiku agar tidak melanggar syari'atMu
Kuatkan aku melawan hebatnya nafsu
Thabbatkan hatiku atas jalanMu
Kelak bahagia tika bertemu

"Janjiku pada-Mu, abdikan seluruh jiwa, sehingga kau seru hujung nyawaku..."

Coretan:

0 comments:

Post a Comment

Lokasi Pelawat

Kongsi