Aku ingin menjadi SRIKANDI...

Thursday, April 22, 2010



Bismillahirrohmaanirrohiim..

Ya ALLAH, kenapa aku masih ingatinya? Sukarnya mahu membuang ingatan itu. Tapi, kalau ianya mudah saja, bukan lagi namanya MUJAHADAH. MUJAHADAH menagih untuk melakukan sesuatu yang IMAN CINTAI, tetapi TIDAK NAFSU CINTAI.Sesuatu yang IMAN cintai, adalah perkara yang BERAT untuk dilakukan.

Bersabarlah, wahai diri yang ingin menjadi SRIKANDI.

SRIKANDI UTHMAN.
Tika ini mungkin kau perlukan berjauhan atau TAWAQQUF dalam jalan ini. 

Muhasabah kembali, rencana kembali tentatif perjalanan hidupmu.

BERUBAH UNTUK MENJADI LEBIH BERHARGA.

TIDAK MENGAPA JIKA TIDAK DIHARGAI, ASALKAN DIRI MASIH BERHARGA.

Ya ALLAH, di bening pagi ini, aku coretkan. Di dalam sepi ini, aku nukilkan.Kesusahan dan kesedihan yang menggugat hati.

Ampuni aku YA ALLAH, kerna tidak berdaya menahannya. Astaghfirullahal 'azim.

Aku tidak berdaya, tidak punya apa-apa, kerna

ENGKAULAH PEMILIK SEGALA KEKUATAN

ENGKAU JUALAH PEMILIK SEGALA CIPTAAN

Thabbatkan hati ini ya ALLAH

Ku berserah, ku berpasrah HANYA PADAMU YA ROBBI...

Keluarkan aku dari kegelapan ya ALLAH..


~ baru perasan ada ayat yang terbalik..astaghfirullah..alhamdulillah ALLAH gerakkan hati untuk check balik apa yang ditulis.. :)


1 comments:

Hamba Ilahi April 22, 2010 at 2:45 AM  

salam.. perkongsian yang jujur. dan bermanfaat, insyaAllah..
kita ini bila perlukan bantuan, kepada siapa lagi yang dapat kita pohon. pastilah kepada Dia yang menjadikan kita dan semuanya daripada tiada kepada ada.
sebelum Dia menjadikan ada itu kepada tiada semula, marilah kita sama-sama bermuhasabah..
insyaAllah, salam mujahadah wahai SRIKANDI.

Post a Comment

Lokasi Pelawat

Kongsi